De bijeenkomst op Erve Vechtdal waar het marketingplan gepresenteerd zou worden: geen plan

OMMEN - Het leek zo mooi: de eerder dit jaar gestarte Stichting Marketing Ommen zou woensdag 13 december het marketingplan voor 2024 presenteren. Echter, een dag eerder dat de plannen voor het nieuwe jaar bekend gemaakt zouden worden gemaakt werd de samenwerking met de eerder dit jaar in dienst getreden marketingcoördinator Erik Eggert door de Raad van Toezicht beëindigd. Hoe de plannen en begroting er voor het nieuwe jaar eruit gaan zien is kon dan ook niet verteld worden aan de aanwezige ondernemers en andere betrokkenden met de toeristische sector van doen hebben.

Verklaring RvT

“In goed overleg met Erik Eggert, de Gemeente Ommen en de RvT, hebben we gezamenlijk besloten om per direct de samenwerking met Erik Eggert, in zijn functie van Directeur Bestuurder/Marketing Coördinator van Stichting Marketing Ommen, te beëindigen. Het verschil in inzicht over de rolinvulling heeft geleid tot verschillende verwachtingen met betrekking tot de geleverde prestaties” aldus luidde de verklaring van de Raad van Toezicht (RvT) van de Stichting Marketing Ommen die aan de vooravond werd verstuurd.

De RvT zegt de gang van zaken te betreuren, maar laat weten het volste vertrouwen te hebben dat deze stap op dit moment de beste is. “Hierbij houden wij vooral voor ogen om een goede voortzetting te waarborgen van de doelstelling van de Stichting; namelijk een structurele, efficiënte marketing en promotie van Ommen, als het hart van het Vechtdal!”, aldus de RvT.

Vervolgstappen

De ondernemersbijeenkomst ging ondanks de afwezigheid van de coördinator wel door. De aanwezigen werden daar geïnformeerd over de ontwikkelingen en vervolgstappen die de stichting gaat maken door het vertrek van de coördinator. De eerste stap is het op orde brengen van de basis en ook het opleveren en uitvoeren van een praktisch marketingplan in 2024 met begroting.

De komende maanden wordt de rol van de vertrekkende bestuurder vervangen door Melanie van Riel, lid van de RvT en marketeer. Haar focus is om op korte termijn de basis op orde te krijgen van Stichting Marketing Ommen, zoals de inwoners, ondernemers en bezoekers van Ommen verdienen.

De RvT zegt de gang van zaken te betreuren, maar heeft het volste vertrouwen dat deze stap op dit moment de beste is. “Hierbij houden wij vooral voor ogen om een goede voortzetting te waarborgen van de doelstelling van de Stichting; namelijk een structurele, efficiënte marketing en promotie van Ommen, als het hart van het Vechtdal!”, aldus de RvT in hun verklaring.

Kick-off

Om Ommen in brede zin te promoten is de Stichting Marketing Ommen opgericht. Eerder dit jaar, 13 juni vond de officiële start plaats met een ‘kick-off’ bij Erve Vechtdal. Daar werden de marketing coördinator, de Raad van toezicht geïntroduceerd. Ook gaven wethouder Bongers en de voorzitter van de Raad van Toezicht Frans Heerink daar tekst en uitleg over de doelstellingen van de nieuwe stichting.

  • Bron: Harry Woertink