DALFSEN – Met een officieel startsein is vandaag de ontwikkeling van de nieuwe woonwijk Oosterdalfsen Noord begonnen. Wethouder André Schuurman en directeur Harold van Lenthe van aannemersbedrijf Van Lenthe verrichtten aan de Oosterdalfsersteeg de symbolische handeling voor deze grootschalige gebiedsontwikkeling.

Oosterdalfsen Noord biedt in de toekomst ruimte aan circa 400 woningen. Hiermee speelt de gemeente in op de grote vraag naar betaalbare en duurzame woningen voor diverse doelgroepen, waaronder starters en senioren. De komende periode wordt het gebied door Van Lenthe bouwrijp gemaakt, waarna de eerste voorbereidende bouwwerkzaamheden van start gaan.

Wethouder Schuurman benadrukte het belang van het project voor de groei van Dalfsen: “Met deze wijk zetten we een grote stap om genoeg passende woningen te bouwen voor onze huidige en nieuwe inwoners. Dit is een belangrijke mijlpaal.” Ook directeur Harold van Lenthe toonde zich tevreden over de soepele samenwerking met de gemeente en de voortgang van het project.

Meer informatie over de nieuwe woonwijk is te vinden op www.dalfsen.nl/oosterdalfsen.

  • Bron: Gemeente Dalfsen
Tekst Naomi Wichink
Vorige