Wout Wagenmans informateur in Dalfsen
DALFSEN – De winnaar van de gemeenteraadsverkiezingen Gemeentebelangen heeft Wout Wagenmans bereid gevonden om op te treden als informateur. De voormalig wethouder van de gemeente Raalte krijgt de opdracht om te verkennen welke mogelijkheden er zijn voor de vorming van een stabiele en slagvaardige coalitie.
Met de aanstelling van Wagenmans kiest Gemeentebelangen aldus de partij,'' voor een ervaren bestuurder met een onafhankelijke blik van buiten de gemeente. Hij beschikt over ruime ervaring in het lokaal bestuur en staat bekend om zijn verbindende kwaliteiten en zijn analytische aanpak.''
In de komende periode zal Wagenmans verkennende gesprekken voeren met de verschillende politieke fracties in de gemeenteraad. Daarbij wordt onderzocht waar de programmatische overeenkomsten liggen en welke partijen gezamenlijk een solide basis kunnen vormen voor het toekomstige gemeentelijke beleid.
“Wij zijn zeer verheugd dat Wout Wagenmans deze belangrijke taak op zich wil nemen,” zegt André Schuurman, lijsttrekker van Gemeentebelangen. “Zijn bestuurlijke ervaring en onafhankelijke positie maken hem de juiste persoon om dit proces zorgvuldig en voortvarend te begeleiden.”
De informateur start op korte termijn met de gespreksrondes en zal na afronding verslag uitbrengen van zijn bevindingen aan Gemeentebelangen.
