DALFSEN – De gemeente Dalfsen heeft woensdag Boomfeestdag 2026 gevierd met boomaanplant op twee locaties: in Dalfsen en Hoonhorst. Leerlingen, inwoners en partners werkten samen aan een groenere leefomgeving.

In de Van Ittersumstraat plantten leerlingen van groep 6 van Christelijke basisschool De Spiegel samen met burgemeester Michael Sijbom en de buitendienst nieuwe bomen. De aanplant maakt deel uit van een herinrichting die samen met bewoners is voorbereid.

Tegelijkertijd werden in Hoonhorst op meerdere plekken fruitbomen geplant. Hier hielpen leerlingen van Basisschool St. Cyriacus en wethouder Jan Uitslag mee. Het project kwam tot stand met steun van onder meer Vitens, Hanab, Combinatie Waterverbinders en Hoonhorst Bloeit.

Met de Boomfeestdag wil de gemeente het belang van groen benadrukken en inwoners, vooral kinderen, actief betrekken bij een gezonde en duurzame leefomgeving.

  • Bron: Gemeente Dalfsen
Tekst Watsina Dijkstra
Vorige