VROOMSHOOP – In een bewogen wedstrijd tegen Sportlust heeft Mariënberg afgelopen zaterdag met 3-2 verloren. Door dit resultaat is Sportlust veilig, terwijl Mariënberg nog enkele weken in onzekerheid verkeert over handhaving.

In de eerste helft was het Mariënberg dat de overhand had, maar de kansen niet wist te verzilveren. Sportlust-spits Dennis Jozic opende tegen de verhouding in de score: 1-0. Mariënberg toonde veerkracht en kwam nog voor rust langszij via een doelpunt van Bas van der Veen. Kort na de pauze bracht Wesley Willems de bezoekers zelfs op een 1-2 voorsprong.

Door miscommunicatie in de defensie wist de thuisploeg echter weer gelijk te maken. In de slotfase zocht Mariënberg volop de aanval om de broodnodige overwinning binnen te slepen, maar Sportlust-doelman Lars Gritter hield zijn ploeg met enkele belangrijke reddingen op de been. Diep in blessuretijd viel het beslissende doelpunt aan de andere kant, waardoor Sportlust de punten in eigen huis hield.

Door de overwinningen van concurrenten DES, Voorwaarts en Bruchterveld is de situatie voor Mariënberg penibel geworden. De ploeg moet de laatste twee wedstrijden winnen van Bergentheim en DES, terwijl concurrent ASV'57 beide duels moet verliezen om de negende plek nog te bemachtigen. Gezien het nadelige doelsaldo lijkt Mariënberg zich echter op te moeten maken voor de nacompetitie.

  • Bron: Alfred Dorgelo
Tekst Naomi Wichink
Vorige