Stralende start voor Oldtimer Festival Balkbrug
BALKBRUG - Onder een stralende zon en bij zomerse temperaturen is zaterdag het 13e Oldtimer Festival Balkbrug nabij de Diamandhal van start gegaan. Het evenement trekt dit jaar meer deelnemers dan vorig jaar en het festivalterrein staat vol met glimmende klassiekers, demonstraties en activiteiten voor jong en oud.
“Wij zijn er klaar voor om honderden bezoekers te ontvangen,” vertelt Chantal van de organisatie enthousiast. “Het is echt een familie-evenement. Niet alleen voor liefhebbers van oldtimers, maar voor iedereen is er iets te beleven.”
Dat het festival inmiddels veel meer is dan alleen een bijeenkomst voor liefhebbers van oude techniek, blijkt uit het gevarieerde aanbod. Op het terrein zijn tientallen klassieke voertuigen te bewonderen, van auto’s, bromfietsen en tractoren tot vrachtauto’s en stationaire motoren. Daarnaast zorgen demonstraties, marktkramen en kinderactiviteiten voor volop vermaak.
Het Oldtimer Festival beleeft dit jaar opnieuw een succesvolle ditie, met meer deelnemers dan een jaar geleden. Bezoekers en deelnemers genieten zichtbaar van de ontspannen sfeer, een hapje en drankje een ontmoeting in de zon en de nostalgie die de vele klassieke voertuigen oproepen.
Een bijzonder thema ontbreekt dit jaar niet: Volvo staat centraal tijdens de dertiende editie van het festival. Een deel van het terrein is speciaal ingericht voor het iconische Zweedse merk, al zijn ook andere merken ruim vertegenwoordigd.
Wie het festival zaterdag heeft gemist, krijgt vandaag (zondag) nog een kans. Het Oldtimer Festival Balkbrug is zondag vanaf 10.00 uur opnieuw geopend voor bezoekers.
Binnenkort verschijnt ook een filmverslag op de kanalen van RTV4 van het festival, gemaakt door cameraman Jan Jousma en verslaggever William Teerlinck.
