Muziek in de Tuin Dalfsen verzorgde muzikale middag in ZGR Brugstede.
LEMELERVELD - Stichting Muziek in de Tuin Dalfsen verzorgde een muzikale middag in ZGR Brugstede, om de vijfde editie van Muziek in de Tuin in de gemeente Dalfsen wat extra luister bij te zetten.
Voor dit eerste lustrum heeft de organisatie een muzikale middag geregeld in de drie verzorgingstehuizen. Vrijdagmiddag was de eerste in ZGR Brugstede in Lemelerveld. Geen muziek in de (binnen)tuin maar gewoon binnen in verband met de weersomstandigheden.
"Er zijn altijd mensen die wel van muziek houden, maar ons evenement niet kunnen bezoeken, omdat ze in een verzorgingstehuis wonen. Daarom hebben wij de muziek nu eens naar hun gebracht." legt de organisatie uit. De organisatie heeft het duo Tiz-Nix, met hun "Vassies van vrogger" bereid gevonden deze optredens te verzorgen. Dit uit Beerzerveld en Hardenberg afkomstige duo had de stemming er al snel in. Het repertoire bestond uit nostalgische (meezing) muziek voor ouderen. Het waren dan ook veelal bekende nummers die volop meegezongen werden. Met hun 25 jaar ervaring brachten ze een lach op het gezicht van de bezoekers, die genoten van de herkenbare teksten.
Maandagmiddag 1 juni komt Tiz-Nix naar Rosengaerde in Dalfsen en het slotoptreden is 2 juni in de Hulstkampen in Nieuwleusen. Waarschijnlijk zeggen de meeste bezoekers daarna “Tiz-Nix was toch wel wat”.
De organisatie van Muziek in de Tuin in de gemeente Dalfsen maakt zich nu op voor het eerste lustrum dat op zondagmiddag 28 juni gehouden wordt in maar liefst 25 tuinen verspreidt over de hele gemeente. (acht in Nieuwleusen, zeven in Dalfsen, zes in Lemelerveld en vier in Oudleusen). In al deze tuinen klinken de klanken van de acts om 13.30, 15.00 en16.30 uur voor een optreden van drie kwartier. De toegang is gratis met het advies zoveel mogelijk op de fiets of wandelend te komen.
- Bron: Muziek in de Tuin
