LUTTENBERG - Op zondag 17 mei staat Luttenberg opnieuw in het teken van de Autorodeo. Op een terrein aan de Butzelaarstraat maken tientallen auto’s naar verwachting hun laatste meters, niet op de openbare weg maar in een weiland. Na een dag vol actie belandt een deel van de voertuigen op de sloop, al worden sommige onderdelen later nog hergebruikt of belanden ze in een volgende ‘barrel’.

De organisatie rekent op ruim honderd coureurs uit de regio, ongeveer evenveel als vorig jaar. Volgens de organisatie, schaatsvereniging SVL ’88 uit Luttenberg, is er de laatste jaren ook meer belangstelling van jongere deelnemers. Er wordt gereden in meerdere klassen, ingedeeld op onder meer cilinderinhoud en type auto. Het spektakel is daarbij in alle klassen aanwezig. Waar eerder veel achteruit werd gereden, ligt tegenwoordig de nadruk op vol gas vooruit. Ook zijn de spelregels voor de lichtere klassen aangepast, met extra aandacht voor de meest spectaculaire rijder.

Bij de uitvoering zijn verschillende lokale clubs betrokken als vrijwilligers, waaronder zwembad ’t Siel en jeugdgroep Aksie. Daarnaast werken automonteurs belangeloos mee aan de technische keuringen. Op het terrein zijn een drankpunt en een snackwagen aanwezig; hieraan zijn kosten verbonden.

De Autorodeo begint om 12.30 uur en de laatste manche wordt rond 17.00 uur verwacht. Parkeren kan gratis op een weiland in de buurt van de Looweg. Voor actuele informatie en inschrijving: autorodeoluttenberg.nl.

  • Bron: Autorodeo Luttenberg
Tekst Naomi Wichink
Vorige