MARIËNBERG - Mariënberg is na de nederlaag tegen Bruchterveld aangewezen op de nacompetitie om lijfsbehoud in de vierde klasse veilig te stellen. In Bruchterveld ging de ploeg met 4-2 onderuit, waardoor een direct behoud niet meer mogelijk is.

De wedstrijd kende een moeizame start voor Mariënberg. Bij rust stond het al 3-0 voor de thuisploeg, ondanks enkele kansen aan de zijde van de bezoekers. In de tweede helft volgde een opleving en werd de stand teruggebracht tot 3-2, maar verder kwam de ploeg niet. Bruchterveld stelde de overwinning uiteindelijk veilig met een vierde treffer.

Door het resultaat is concurrent ASV’57 verzekerd van nog een seizoen in de vierde klasse. Mariënberg moet het nu opnieuw via de nacompetitie proberen. De ploeg heeft daarin inmiddels ervaring, maar succes is niet vanzelfsprekend.

Op zaterdag 30 mei staat de eerste wedstrijd van de nacompetitie op het programma, naar verwachting tegen De Tubanters uit Enschede. Bij winst volgt een beslissend duel op neutraal terrein. Het resterende competitieduel tegen DES Nijverdal heeft geen invloed meer op de stand, maar kan wel worden gebruikt als voorbereiding.

Voor Mariënberg ligt de focus nu volledig op de nacompetitie, waarin een nieuwe kans wacht om het seizoen alsnog positief af te sluiten.

  • Bron: Alfred Dorgelo
Tekst Naomi Wichink
Vorige