Mariënberg sluit buurtbuscompetitie af met gelijkspel
BEERZERVELD - Een wedstrijd, min of meer, om des Keizers Baard. De tegenstander had nog een kleine kans op wellicht de derde periodetitel maar dan moest er eerst aardig wat troebel water door het kanaal stromen. Dat gebeurde niet, het werd 2-2.
Nu met de nodige kennis naar zaterdag 30 mei toe. Dan wacht op het Westerpark 5e klasser De Tubanters uit Enschede, de eerste horde op weg naar handhaving in de 4e klasse. De Technische staf is links en rechts flink wat informatie aan het verzamelen, zo langzamerhand weet iedereen dat bij de ploeg van trainer Peter Bokma de topscorer van Overijssel balt. Johan Cruijff zou zeggen: dan moet je zorgen dat hij niet aan de bal komt. Gewoon de aanvoer van ballen naar hem afstoppen, kan hij in ieder geval niet scoren! Voetballen is soms zo simpel! Als Mariënberg gewoon twee keer wint is er niks aan de hand. Dan spelen wij ook volgend seizoen weer in de buurtbuscompetitie.
Mariënberg wist zaterdag aardig wat mogelijkheden te creëren voor het vijandelijke doel van de afscheidnemende keeper van DES Nijverdal. Maar de laatste pass was afgelopen zaterdag vaak onnauwkeurig. Daar valt nog veel winst te halen. Tuurlijk begon Tabbert met een opstelling die anders was dan de laatste tijd. Zo bleven sterkhouders als o.a. Dennis en Bas van der Veen in eerste instantie op de bank. Thijs verving wederom Len die nog niet 100% fit is. Zo startte Lars Visscher voor het eerst in de basis op de linksback. Ook fijn om te zien dat Brian Lamberink na maanden blessureleed weer minuten maakte. Zijn verfijnde linkerbeen kan nog wel eens van pas komen. Achterin liet Ryan Buitenhuis zich gelden, hij is bijna weer terug in de vorm die hij etaleerde voordat hij langdurig geblesseerd raakte. Kortom, de selectie dunt voor het eerst niet meer uit.
- Bron: Alfred Dorgelo
