Mariënberg bereikt finale nacompetitie na 5-0 zege op Tubanters
MARIËNBERG - Oude tijden herleefden afgelopen zaterdagmiddag op een zonnig en vrolijk Westerpark. Het elftal, nu onder leiding van de jonge trainer Wouter Tabbers, speelde voor het eerst dit seizoen de pannen van het spreekwoordelijke dak en won met 5-0. Vanaf minuut één werden de Tubanters uit Enschede bij de lurven en kladden gegrepen. Mariënberg speelde bijna onherkenbaar voetbal. De vreugde en arbeidsethos straalde er van af. De jongens van Tabbert en Huibers pakten net op tijd hun (aller)laatste strohalm. Als men volgende week tegen AVC Heracles ook op de mat weten te leggen dan speelt Mariënberg volgend seizoen ook weer in de buurtbuscompetitie, de 4e klasse dus. Waar Mariënberg haar beste wedstrijd van het seizoen speelde acteerden 11 voetballers uit Enschede wel haar slechtste scenario. De Bokma stond misschien koud maar zal onaangeroerd het broeierige weekend vast en zeker overleven. Het werd 5 - 0 en nu wacht de finale komende zaterdag de strijd tegen AVC Heracles op neutraal terrein.. Wellicht in Westerhaar. Maar de locatie zal worden bepaald door beide clubs en/of de KNVB.
- Bron: Alfred Dorgelo
